کد مطلب:286654 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:233

رؤیای مرحوم آیت الله بروجردی
جناب مستطاب آیت اللَّه آقای سید حسین بدلا كه از ائمه جماعت قم و از اساتید دروس سطح نگارنده، و در زمان مرحوم آیت اللَّه بروجردی از اصحاب ایشان بودند فرمود:

در یكی از سفرهای تابستانیِ مرحوم آقای بروجردی به قریه وشنوه -از مناطق ییلاقی قم- اولِ روز، از منزلی كه در همسایگی ایشان برایم تهیه شده بود بیرون آمدم، دیدم كه مرحوم آقا، بر خلاف روش همه روزه كه معمولاً بعد از نماز صبح وانجام تعقیبات استراحت می كردند، داخل كوچه قدم می زند و در فكر فرو رفته است.

نزدیك آمدم و علت را پرسیدم.

فرمود: در خواب دیدم كه سید مرتضی -همان عالم متفكر قرن پنجم هجری- از دنیا رفته اند و من با جمع زیادی او را تشییع می كنم و به جنازه اش در صحن حضرت معصومه علیهاالسلام نماز خواندم، از این رؤیا نگرانم.

با ایشان به بیرونی رفتم و برای منحرف كردن فكرشان مسئله ای را عنوان نمودم تا از محضرشان استفاده شود -ایشان به قدری علاقه به بحث های علمی داشت كه وقتی وارد مذاكره می شد، همه چیز را فراموش می كرد-.

بعد از مدتی، مأمور پست آمد و یك محموله پستی را كه در روی آن نامه ای جدا بود تحویل داد. وقتی نامه را باز كردیم، خبر مرگ مرحوم آیت اللَّه حاج سید محمد تقی خوانساری -یكی از علمای بزرگ قم- در آن نوشته و زمان تشییع هم معلوم شده بود و به ایشان تسلیت داده بودند.

آقا به مجرد خواندن نامه عازم قم شد. همراه ایشان به قم آمدیم. موفّق به تشییع جنازه شدیم، و بعد آقا به جنازه ایشان نماز خواند و برای استراحت به یكی از حجره های صحن مطهر آمدند، بعد از مقداری جلوس [1] فرمود: این همان جمعیّتی است كه در خواب مشاهده كردم.


[1] نقل بدون واسطه از آقاي بدلا (سلمه اللَّه تبارك و تعالي).